Tips voor het CWP dieet

  • maak een foto van jezelf op het moment dat je start. Maar maak ook foto’s tussendoor. Dit helpt om het verschil goed te zien. Maar is ook een goede herinnering/motivatie voor later… Nooit meer op dat gewicht te komen.
  • veel water drinken!
  • 1797513_10205643140668867_8196443314236014187_nmaak voor jezelf een manier om bij te houden hoeveel je bent afgevallen. Ik heb bijvoorbeeld twee potten met knikkers. Elke knikker is een kilo. De ene zit in wat ik nog moet en de andere wat ik ben afgevallen.
  • keep to the plan, het is anders een psychologisch spelletje dat je aan het spelen bent. Wees eerlijk naar jezelf. Heb je honger of heb je dorst? Heb je honger of verveel je ie?
  • zoek een (nieuwe) hobby, ik ben bijvoorbeeld aan het haken en naaien. Dit leidt af.
  • zoethout thee helpt goed wanneee je wat duizelig bent of wat min voelt.
  • luister naar je lichaam, bijvoorbeeld met sporten. Sporten kan wel, maar voorzichtig en met mate.
  • maak een lijst met redenen waarom je wilt afvallen. Als je het zwaar hebt kan je naar die lijst kijken als extra motivatie.
  • wees er ook eerlijk en open over naar de rest van de wereld. Dit maakt het meestal makkelijker omdat ze dan begrip hebben wanneer je niet mee uit eten gaat bijvoorbeeld.
  • moeite om elke dag zoveel water te drinken? Begin je dag dan met een 0,5 liter water! Hoe? Vul een fles met water en zet die naast je bed, zodra je wakker word drink je die leeg.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s