Tonijnsalade

11078178_10206301122678006_588906665261190944_nDit is denk ik tot nu toe mijn favoriete recept uit het Cambridge Weightplan tussenweek boekje. Het is ongelooflijk snel klaar en heel erg lekker! Ik vind het vooral een fijne maaltijd voor het zwemmen. Ik wil dit straks ook als lunch gaan eten ipv brood bijvoorbeeld. Het vult namelijk heel erg goed! En de smaak is echt heel erg goed. Mocht je niet van tonijn houden, dan kun je altijd kip gebruiken of ei.

Ingrediënten

  • 100 gram gemixte sla // ik vind rucola mix het lekkerste, maar je kan alle sla kiezen die je lekker vind
  • 70 gram bloemkoolroosjes
  • 100 gram komkommer
  • 100 gram tonijn (blikje tonijn in water) // soms kan je ook hier wat minder van nemen en garnalen toevoegen
  • eetlepel Cottage Cheese / Hüttenkäse
  • olijfolie
  • azijn
  • mosterd
  • kruiden (peper, dragon, peterselie, basilicum, en wat je nog meer lekker vind)

Bereiding

Snijd de komkommer in dunne plakjes en knip/snijd kleine stukjes RAUWE bloemkool. Doe de sla in een grote kom, doe hier de komkommer en bloemkool bij in. Voeg daarna de Cottage Cheese toe. Laat het vocht van het blikje tonijn weglopen uit het blikje in een kommetje. Dit gebruiken we voor de dressing. Doe daarna de tonijn door de sla. Het kommetje met vocht van de tonijn roer je even goed door, daar voeg je een scheutje olijfolie en azijn aan toe, de kruiden en een mespuntje mosterd. Goed doorroeren. Daarna giet je dit over de sla heen. Goed door elkaar heen mixen en klaar is je makkelijke en heerlijke maaltijd! Eet smakelijk!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s