Fantastic Beasts and Where to Find Them – Recensie

15134787_10210752354516020_1135718248424996465_nDe mensen die me kennen weten dat ik een hele grote Potterhead (Harry Potter fan) ben en ik keek dus ook al heel erg lang uit naar de nieuwe film Fantastic Beasts and Where to Find Them. Eindelijk weer een film over de magische wereld van Harry Potter, noujah in de wereld waar Harry Potter later zal plaatsvinden. Want deze film vindt namelijk plaats in Amerika in de jaren ’20. In deze periode is er een grote oorlog in de toverwereld (ik moet echt nadenken om het in het Nederlands te zeggen..) waarin Grindelwald een grote rol speelt. Voor de niet zo fanatieke fans zoals ik kan je Grindelwald het beste vergelijken met Voldemort in de Potter films. Hij wil dat tovenaars almachtig zijn en dat de muggles (dreuzels) meer een soort slaaf zijn. Als kind/tiener was hij bevriend met Dumbledore (Perkamentus) en mensen die het laatste deel van Harry Potter hebben gelezen/gezien weten iets over hun vriendschap en wat daar gebeurt is.

In a list of Most Dangerous Dark Wizards of All Time, he’d miss out on the top spot only because You-Know-Who arrived, a generation later, to steal his crown.The Life and Lies of Albus Dumbledore on Gellert’s reputation[

In die tijd van de oorlog zijn tovenaars erg bang om zich te tonen aan de muggles. In Amerika zijn er strenge regels en daar moet men zich aan houden. Wanneer Newt Scamander, een Britse Magizoologist, van de boot stapt met een koffer vol Fantastic Beasts (fabeldieren) ontstaat er een chaos wanneer er een paar ontsnappen.

De film zit vol met schattige, bijzondere, enge, vreemde en grappige “monsters” en ik zou maar al te graag een paar van deze geweldige fabeldieren willen hebben!  Verder is het verhaal goed doordacht en vol met verassingen. Het is een spannend avontuur om de ontsnapte monsters weer terug in de koffer te krijgen en de onschuld te bewijzen van Newt, zijn vrienden en zijn monsters terwijl ze Amerika proberen te beschermen.

Al met al een geweldige, nee Fantastische, film! Vol met spannende duellen en prachtige effecten! Zeker zien dus!

Heb je de Harry Potter films niet gezien? Geen zorgen, de film is ook prima te bekijken als je ze niet gezien hebt, maar het is wel leuk om af en toe een hint te krijgen naar de wereld die we allemaal zo goed kennen. Bijvoorbeeld wanneer de naam Dumbledore (Perkamentus) valt. Vanaf nu in alle bioscopen te bekijken, zeker doen! Al is het maar om de gave 3D effecten en de sfeer van Amerika in de jaren ’20. Voor het eerst ook echt een film waarbij 3D echt 3D is, waarbij je voor je gevoel echt dingen kunt en vooral ook wilt pakken.

Een gedachte over “Fantastic Beasts and Where to Find Them – Recensie