Dag 1 van CWP 2.0

Een nieuw jaar, nieuw Cambridge weight plan en dus tijd voor een nieuwe ik! Gisteren dus weer naar mijn consulenten gegaan en het nieuwe plan doorgenomen van cwp.

Het nieuwe plan

Cambridge weight plan heeft het plan aangepast. Voorheen had je 500, 800, 1000 en 1200. Nu stap 1, 2, 3, 4, 5, 6 en stap 7. Nogal een verschil in aantal stappen maar ook in producten en wat wel/niet mag. Ook zijn er nieuwe  producten, zoals bijvoorbeeld smoothies, kant en klare maaltijden en rijst pudding.

Het overzicht van het nieuwe plan:

img_3532Een nieuwe ik

Gisteren toch wel weer geschrokken van de weegschaal, ik wist wel dat hij niet zo lief voor me zou zijn maar dit was wel erg naar. Zo hard gewerkt en nu ben ik weer zoveel aangekomen! Vorig jaar was ik in totaal meer dan 50 kilo afgevallen.. Nu ben ik helaas weer 30 aangekomen 😦 Erg frustrerend en teleurgesteld in mezelf. Maar nieuw jaar, nieuwe kansen. Dus ik heb gisteren samen met mijn consulenten besloten dat ik stap 4 ga doen. Ik wil minstens 25 kilo afvallen dus heb nog wel even te gaan. Maar ik heb er wel vertrouwen in en heb gelukkig fantastische consulenten!

Stap 4 (en de rest)

Met het nieuwe plan mag je veel meer eten dan met het vorige plan, veel meer divers vooral. Ik mag alle soorten fruit en groente bijvoorbeeld. Eerst mocht ik maar een selectie daarvan. Nu mag ik 250 gram groente, 2 porties zuivel (bijvoorbeeld 150ml kwark en 30g kaas), 150 g fruit, 1 portie eiwit (bijvoorbeeld 125 g biefstuk, of 125g kipfilet, of 125g sukadelap, of 2 eieren, of nog een keer kaas of kwark of nog vele andere keuzes), en mag ik nog een graanproduct (bijvoorbeeld 1 volkoren boterham of 2 crackers of een volkoren wrap). Bij stap 5 mag je er nog een graanproduct bij en bij stap 6 ook nog portie aardappelen, rijst of pasta (schema hierboven zegt dat dit al bij stap 5 mag.. In mijn mapje staat van niet.. Ben ik nog aan het checken 😉 ). Daarna heb je stap 7 en daar ben je in de afbouwfase. Het hele nieuwe plan is eigenlijk zo bedacht dat je bij welke stap je ook begint langzaam opbouwt naar stap 7. Zo leer je langzaam aan weer goed te eten. Stap 1 is vergelijkbaar met de 500, stap 2 met de eetweek, stap 3 is beetje zoals de 800. Maar toch wel anders. Beter, al zeg ik zelf.

Dag 1

Vanochtend begonnen met een kersen/aardbeien smoothie. Dit is een nieuw product in het programma. Het is net wat dikker en zoeter als een shake. Ik vind hem een groot succes!! Dit had ik al verwacht want daar heb ik een aantal van mee genomen! In de lunch lekker 2 crackers gegeten met kaas en kipfilet met daarnaast een banaan als mijn stuk fruit van vandaag. Ik heb liever 2 crackers dan 1 boterham, heb je idee dat je toch iets meer eet ofzo.. Aan het einde van de middag (voor het boodschappen doen) een reep gehad. Het was de vernieuwde reep Aardbeien- en Appelsmaak. Dit was al een favoriet van mij, maar nu echt heel lekker! Ik ben een fan van de yoghurt repen maar nu proef je nog meer fruit. Erg lekker!

Toen was het toch tijd om boodschappen te doen, was af en toe wel lastig. Sushi was verleidelijk.. Maar heb het kunnen weerstaan en heb mijn mandje vol gegooid met gezonde dingen. Wel beetje veel fruit, maar zo kan ik wel beetje afwisselen. Daarna thuis heerlijke salade gemaakt. Grote favoriet van mij tijdens de tussenweek toen ik de 500 deed. Namelijk de tonijnsalade! Heb er beetje twist van gedaan, wat geitenkaas bij gedaan en iets minder tonijn. Erg lekker gegeten! En omdat ik nog een zuivel product had voor vandaag heb ik net als toetje een bakje kwark gegeten. Ik heb eigenlijk de hele dag geen honger gehad, terwijl ik veel minder heb gegeten dan normaal. Enige is nu, is beetje lastig in de avond.. Dus had nog wat groente over en heb wat plakjes komkommer gepakt.

En nu?

Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe producten uitproberen en wat kwark mee naar werk denk ik. Nog even zien hoe alles loopt met eten op werk, we lunchen gezamenlijk namelijk. En vrijdags bijvoorbeeld snackdag. Halen ze snacks op bij de snackbar en eten we die met z’n allen. Ik denk dat ik voor vrijdag maar een wrap klaar maak met kip en die ga opeten.

Er komt nog een nieuwe “before” foto, maar zit nu al in mijn pyjama.. Koud en hoofdpijn, heerlijk om mee te beginnen weer 😉 Dus foto komt nog!

Ben wel benieuwd hoe de rest van de week gaat zijn, hoe de andere nieuwe producten smaken, hoe het gaat als mijn date hier is en we samen eten en ook hoeveel ik af val deze week.. Ben jij ook benieuwd? Ik blijf lekker bloggen hier en zal jullie op de hoogte houden van hoe het gaat!

img_3531

Advertenties

2 gedachtes over “Dag 1 van CWP 2.0

  1. Steffie Michorius zegt:

    Succes Lisette en ik ga je zeker weer volgen !!
    Vorig jaar was ik ook 27kg kwijt (voor de 2e keer ook al helaas) en nu heb er weer 15 aan dus voor mij ook weer werk aan de winkel !
    Maar wij kunnen dat, zeker weten ook al gaat het met vallen en opstaan !

    Groetjes, Steffie

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s