Een haat haat verhouding met mijn lichaam

Ja je leest het goed, geen haat liefde verhouding maar een haat haat verhouding.. Ik heb niet echt veel liefde voor mijn lichaam. Ik weet het, is niet goed.. Maar Who can blame me? Al mijn hele leven struggle ik al met mijn lichaam.

Zoals afgelopen weekend, rustig aan gedaan en beide dagen lekker een stuk gewandeld door de sneeuw. Beloning? Hele zondagmiddag en avond met barstende koppijn op de bank. Dus ik op tijd naar bed met Paracetamol in de hoop dat het weg zou gaan. Werd ik alleen vanochtend wakker met barstende koppijn! En dat terwijl ik net pas weer een paar dagen beter ben na die behoorlijke griep.

En dan is er, natuurlijk, nog het afvallen. Mijn lichaam en hoofd zijn al zolang als ik me herinner in conflict met elkaar. Mijn lichaam laat duidelijk merken dat ik gezonder en minder moet eten. Terwijl mijn hoofd maar blijft zeggen, die muffins zien er wel lekker uit hé.. Paar broodjes van de  Subway kunnen best ipv avondeten.. Je kunt best een koek eten.. Dus ja dan ben ik weer slap en geef ik toe. Maar krijg dan na die tijd flink op mijn donder van mijn lichaam! Want die broek zit weer strak.. De jas gaat moeilijker dicht.. Conditie is weer slechter.. En ik ben weer aangekomen..

Mijn lichaam is gewoon echt vervelend. Vorige keer wegen was ik al niet heel optimistisch.. Ik was ziek en had amper wat gegeten, maar wat ik at was niet bepaald gezond. Ik had weinig zin in eten behalve chocola en appels. Dus wegen.. En was ik aangekomen! Maar ik was wel vet kwijt geraakt.. Ik word zo moe van mijn lichaam!

Zo frustrerend steeds weer, ik voel me verraden door mijn eigen lichaam. Weet je dan niet wat goed voor jezelf is? Waarom maak je het mij zo moeilijk?

Vanavond weer wegen.. Consulent wilde een kilo er af zien. Ik ben nu al blij als ik hem er niet bij zie op de weegschaal..

Een gedachte over “Een haat haat verhouding met mijn lichaam

Geef een reactie

