Courgette soep 

Wat te doen als je moeder je een MEGA courgette geeft uit haar moestuin.. Ik zou weer een courgette pizza kunnen maken, maar had niet de benodigdheden hiervoor in huis. Dus op zoek naar iets anders, iets wat ik ook langer zou kunnen bewaren. Het is namelijk HEEL VEEL courgette!

Dus ik op zoek naar een ander recept voor courgette, in mijn zoektocht kwam ik dit recept tegen voor courgettesoep. Geen idee of het lekker zou zijn, maar dacht ik waag het er op.

Het recept voor courgettesoep:

Ingrediënten

2 grote courgettes (+- 30cm)  (1/3 van mijn mega courgette!)
2 uien
2 knoflookteentjes
1 eetlepel mosterd
1 koffielepel kerriepoeder
1 koffielepel paprikapoeder
1l kippenbouillon = 2 blokjes
1 eetlepel olie

Was en snij de courgette in blokken, mag lekker grof. Je hoeft hem niet te schillen, wel de binnenkant eruit gehaald met de zaden. Snij de ui in blokjes en pers de knoflookteentjes uit. Doe een beetje olie in de pan en doe de groenten in de pan. Af en toe beetje doorroeren en beetje water bij doen als begint aan te bakken.

Doe een eetlepel mosterd en de kruiden door de groenten en roer goed door. Laat het even bakken. Ondertussen kan je water (1l) koken, zodra dit kookt voeg je 2 blokjes kippenbouillon toe. Dit roer je door de groentes heen. Laat dit nu nog ongeveer 20 minuten op laag vuur staan. Regelmatig doorroeren.

Na 20 minuten ga je met de staafmixer door de pan net zo lang tot het een egale massa is. Dit laat je nog even op het vuur staan. Warm serveren. Ideetje: Ik denk dat stukjes bacon er ook erg lekker doorheen zouden zijn voor de extra bite.

Eet smakelijk!

Geef een reactie

